måndag 21 februari 2011

Mark Gormley

Jag är vanligtvis inte särskilt road av diverse lustiga internetfenomen. Dock kan jag omöjligen värja mig från Mark Gormley. Hans musik är riktigt bra, men själv verkar han helt sakna personlighet, karisma och attityd. Eller rättare sagt ser han ut att sakna självförtroende nog att visa upp de nämnda egenskaperna. Och killen som står bakom videoproduktionerna borde rimligen skjutas. Eller tilldelas ett prestigefyllt pris av något slag. Jag är inte säker på om hans videos är geniala eller bara ofattbart dåliga. Dock är det är just denna lustiga blandning som gör det hela så intressant. Jag fylls samtidigt av både beundran och medömkan. En konstig känsla. Låten "Beginnings" är förjävla bra! Killen är en stjärna.



Ytterligare en finfin låt är "Stars". Och videon är också ett lysande exempel på missbruk av blue screen...